Plannen gewijzigd, alleen verder langs de oostkust van Cairns naar Brisbane!

30 augustus 2016 - Airlie Beach, Australië

Hallo allemaal!

Daar ben ik weer, ondertussen ben ik alweer 3 weken aan het reizen. Waar ik enthousiast begon aan een nieuw avontuur door de outback liep het toch allemaal even iets anders. Kort gezegd, ik heb mijn plannen volledig omgegooid.
De combinatie van het samen reizen en de bijbehorende omstandigheden kwam ik al gauw tot de conclusie dat het op deze manier niet voor mij ging werken.
Wat ik overigens erg lastig vond omdat ik dit natuurlijk niet had verwacht. Maar goed, ik kon en ik wilde er niet omheen, ik merkte aan mezelf dat ik niet volledig kon genieten. Dus hoe lastig ook, heb ik naar mijn gevoel geluisterd en mijn hele plan omgegooid.
Ik realiseerde me dat ik de enige ben die ervoor kan zorgen dat ik geniet hier en dat het daarom ook erg belangrijk is dat ik naar mezelf blijf luisteren, en ja, dat is toch best lastig als dat anders is dan je in eerste instantie in gedachten hebt.
Nadat ik mijn travelmate vertelde dat ik niet meer samen verder wilde voelde ik direct een opluchting, dus dat bevestigde voor mij dat, dit de juiste beslissing was om alleen verder te gaan.
Maar toen.... We zaten in de outback, geen bussen en geen treinen niks in de buurt. Gelukkig lag op de route een plaats waar een bus vertrok, Port Augusta. Hier werd ik na een week samen reizen af gezet. Geen hostels in dit kleine plaatsje dus ik boekte een motel (appartementje) voor 2 nachten om even bij te komen van alles en om mezelf even de tijd te geven hoe ik verder wilde en waar naartoe.
Oh en wat was ik blij toen ik daar aan kwam, na 2 nachten in een tent (3 graden) en 3 nachten op de achterbank van de auto geslapen te hebben was ik zo ontzettend blij met een normaal bed! Ik was op z'n zachts gezegd nogal moe van alles.
Bij het motel werd ik echt super goed opgevangen (lichaamshouding verteld veel), de mensen van de receptie zagen aan me dat ik er nogal een beetje doorheen zat dus na mijn verhaal gedaan te hebben werd ik echt super goed geholpen. Ze hebben allerlei dingen voor me uitgezocht hoe ik verder kon gaan en waar naartoe etc. Na een fatsoenlijke nacht geslapen te hebben had ik weer wat meer energie om zelf ook te kijken hoe of wat. Al gauw kwam ik tot de conclusie dat ik toch nog wel wat van de outback wilde zien! En er was eigenlijk maar 1 mogelijkheid, en dat was met de bus naar Alice springs (16 uur). Dus dat heb ik gedaan, daarnaast boekte ik ook een tour om het bekende Uluru/Kings canyon te zien! Dit was ook 1 van de redenen dat ik graag de outback in wilde.
Na 2 nachten in Port Augusta, wat echt even heerlijk was, (sightseeing gehad van de eigenaren van het motel) stapte ik in de bus naar het midden van Australie! Eenmaal aangekomen in Alice Springs merkte ik dat weer aan het genieten was van het reizen. Hier zocht ik uit hoe ik weer verder wilde, want Alice Springs is wat dat betreft ook gewoon nogal afgelegen van alles, het is de enige grotere stad in de outback, in mijn ogen nog steeds klein. Het was overigens wel leuk om te zien, ik ben hier naar het telegraph station gelopen, dit is de plek waar de stad Alice springs tot stand is gekomen.  Hierna had ik de 3 daagse Tour naar Uluru/Kings canyon en oh wat was dat geweldig! Echt een super ervaring, letterlijk buiten slapen onder de sterren, zo ontzettend mooi! Gelukkig was het niet zo koud. Ik heb wat foto's toegevoegd zodat jullie een beeld krijgen van Uluru/kings canyon.
Op dit moment ben ik alweer 2 weken alleen aan het reizen, ik besloot om het vliegtuig te pakken naar Cairns en van hieruit langs de oostkust naar beneden te reizen tot aan Brisbane. Ondertussen zit ik alweer zo'n 10 uur onder Cairns, in Airlie beach. En het is echt geweldig hier!! Vandaag heb ik een vlucht over de Great barrier reef gedaan zoals jullie kunnen zien aan het filmpje op Facebook, en oh wat mooi, ik heb nog nooit zoiets moois gezien!! Echt niet te beschrijven! Aanstaande donderdag ga ik op een cruise naar de whitsundays (ik zou zeggen google het even als je wilt weten hoe het eruit ziet), dit schijnt ook ontzettend mooi te zijn, vanuit de lucht zag het er in ieder geval geweldig mooi uit!
Zodra ik arriveer in Brisbane ga ik denk ik weer ergens op zoek naar werk voor een tijdje. Ik merk dat ik het reizen echt super leuk vind maar toch is het niet altijd even makkelijk, zo kwam ik erachter dat ik erg onrustig wordt van het steeds verplaatsen, tas inpakken, tas weer uitpakken, hostel in, hostel uit, bus in, bus weer uit en dit steeds na 2/3/4 dagen. Gewoon het feit dat je geen vaste plek hebt vind ik lastig. Dus ik ga het nu ook iets anders aanpakken door steeds wat langer op 1 plek te blijven en eens kijken hoe dat uitpakt!
Ik  geniet nog absoluut van alle plekken die ik zie en van dit geweldige avontuur! Ik ben blij dat ik nu weer alleen verder reis en weer alle vrijheid heb. Ik probeer er met mezelf het beste van te maken en te genieten van alles hier.
Ennnn ondertussen ben ik ook alweer zo'n 5,5 maand in Australië. De tijd vliegt!
Voor jullie, succes met school/werk/stage, het 'normale leven'.

Lots of loveeee from Australia

1. Pim en Marjan Hes:
    30 augustus 2016
    Ha die globetrotter, wat goed dat je naar je gevoel geluisterd hebt, onder de gegeven omstandigheden, best dapper hoor. Geweldige foto's hierboven, filmpje op facebook (hebben we niet) maar daar kan ik me iets bij voorstellen, wat een indrukken allemaal, we wensen je veel succes met werk zoeken en genieten van je verhalen en foto's. Pas goed op jezelf en GENIET ERVAN!!!
    Lieve groeten vanuit Enschede!