Port macquarie -> Coffs Harbour -> 1e werkplek surfcamp Spot X

13 april 2016 - Arrawarra, Australië

Goedemorgen voor jullie!

Ik zal even beginnen waar ik in mijn vorige blog ben geëindigd. Port macquarie, hier ben ik 3 nachten gebleven. De 1e dag heb ik een geweldig mooie wandeling gedaan van zo'n 20 km langs 9 verschillende strandjes , er liep een wandelpad door de bomen hier. Echt super mooi. Na deze dag was ik behoorlijk moe en had ik de 1e blaren onder mijn voeten... Dit betekende ook dat ik de volgende dag alleen maar heerlijk op het strand heb gelegen en niet veel heb gedaan! In port macquarie ben ik ook naar een koala hospital geweest, voor het eerst dus echte koala's gezien!! Was echt super leuk om te zien alleen het hospital zelf stelde niet heel veel voor. De beestjes zaten allemaal in een hok omdat er iets met ze aan de hand is.
Vrijdags vertrok ik weer met de Greyhound bus naar de volgende bestemming, Coffs harbour.
Coffs harbour staat bekend als de bananenstad van Australië dusss ik ging naar een bananenpark met de big banana(zie foto). In Coffs ben ik maar 1,5 dag gebleven aangezien ik zondags vroeg richting mijn werkplek ging.

Momenteel ben ik nu alweer 3 weken weg van thuis. Al 3 weken maar ook, nog maar 3 weken. De tijd vliegt. Al behoorlijk veel gezien en ik merk dat ik het reizen echt super leuk vind. Continu nieuwe plekken ontdekken. En ieder plaatsje waar ik kom is anders en mooi.
Ik zit nu alweer bijna 1,5 week op het surfcamp, het is hier ontzettend mooi! Mijn dag bestaat over het algemeen uit werken, surfen, op het strand liggen. Het is een prima plekje om mijn reis mee te beginnen. Veel leuke mensen ontmoet hier maar ik blijf hier max. een maandje. Simpelweg omdat je hier gebonden bent aan het surfcamp en je geen kant op kunt, er gaan geen bussen etc en er is niks in de buurt. Aangezien je gebonden bent aan deze plek ben ik  dan ook al zo'n 15 km gaan wandelen over het strand. Echt super mooi!
Ik werk hierop het surfcamp als camp cleaner, prima werk! Vooral s'ochtends, ik start om 6:30 tot 8:30, de bedoeling is dan dat ik de receptie inclusief het strand schoonmaak. Het is s'ochtends zo ontzettend mooi om over het strand te lopen, de zonsopgang te zien en de eerste mensen te zien surfen.
Ik heb zelf ook een surflesje gehad! Echt super gaaf!! Het leuke van het surfcamp is hier dat ik gratis een surfplank kan pakken en kan gaan surfen. Dus vaak met andere collega's ga ik tussen mijn werk door surfen! Om 13 uur start ik s'middags weer tot 17 uur. Prima tijden! Ik werk in totaal 6 dagen per week 6 uurtjes.
Ik slaap hierin een bus die is omgetoverd tot slaapplekken voor 10 personen ongeveer. (zie foto) In eerste instantie dacht ik, hoe ga ik hier fatsoenlijk in slapen, maaar het gaat gelukkig allemaal goed.
Tijdsverschil met NL is nu btw 8 uurtjes ipv 10 uur.

De planning is om hier tot eind april te blijven, momenteel ben ik een beetje aan het rondkijken op het internet naar een au pair job! Dit wil ik graag voor een tijdje doen omdat over het algemeen de Australische mensen zo ontzettend vriendelijk zijn en verder ben ik erg benieuwd op welke manier zij door het leven gaan in vergelijking met Nl. Daarnaast verdiend het goed en slaap je bij de mensen in huis dus geen kosten.
Wanneer ik exact wil beginnen weet ik niet, hangt ook een beetje van de familie af waar ik terecht kom maar ik denk dat ik de maand mei nog weer ga reizen en hierna weer begin met werken voor zo'n 3/4 maanden.

Ik hou jullie op de hoogte! Liefs uit het geweldig mooie Australiaaaa