Port macquarie -> Coffs Harbour -> 1e werkplek surfcamp Spot X

13 april 2016 - Arrawarra, Australië

Goedemorgen voor jullie!

Ik zal even beginnen waar ik in mijn vorige blog ben geëindigd. Port macquarie, hier ben ik 3 nachten gebleven. De 1e dag heb ik een geweldig mooie wandeling gedaan van zo'n 20 km langs 9 verschillende strandjes , er liep een wandelpad door de bomen hier. Echt super mooi. Na deze dag was ik behoorlijk moe en had ik de 1e blaren onder mijn voeten... Dit betekende ook dat ik de volgende dag alleen maar heerlijk op het strand heb gelegen en niet veel heb gedaan! In port macquarie ben ik ook naar een koala hospital geweest, voor het eerst dus echte koala's gezien!! Was echt super leuk om te zien alleen het hospital zelf stelde niet heel veel voor. De beestjes zaten allemaal in een hok omdat er iets met ze aan de hand is.
Vrijdags vertrok ik weer met de Greyhound bus naar de volgende bestemming, Coffs harbour.
Coffs harbour staat bekend als de bananenstad van Australië dusss ik ging naar een bananenpark met de big banana(zie foto). In Coffs ben ik maar 1,5 dag gebleven aangezien ik zondags vroeg richting mijn werkplek ging.

Momenteel ben ik nu alweer 3 weken weg van thuis. Al 3 weken maar ook, nog maar 3 weken. De tijd vliegt. Al behoorlijk veel gezien en ik merk dat ik het reizen echt super leuk vind. Continu nieuwe plekken ontdekken. En ieder plaatsje waar ik kom is anders en mooi.
Ik zit nu alweer bijna 1,5 week op het surfcamp, het is hier ontzettend mooi! Mijn dag bestaat over het algemeen uit werken, surfen, op het strand liggen. Het is een prima plekje om mijn reis mee te beginnen. Veel leuke mensen ontmoet hier maar ik blijf hier max. een maandje. Simpelweg omdat je hier gebonden bent aan het surfcamp en je geen kant op kunt, er gaan geen bussen etc en er is niks in de buurt. Aangezien je gebonden bent aan deze plek ben ik  dan ook al zo'n 15 km gaan wandelen over het strand. Echt super mooi!
Ik werk hierop het surfcamp als camp cleaner, prima werk! Vooral s'ochtends, ik start om 6:30 tot 8:30, de bedoeling is dan dat ik de receptie inclusief het strand schoonmaak. Het is s'ochtends zo ontzettend mooi om over het strand te lopen, de zonsopgang te zien en de eerste mensen te zien surfen.
Ik heb zelf ook een surflesje gehad! Echt super gaaf!! Het leuke van het surfcamp is hier dat ik gratis een surfplank kan pakken en kan gaan surfen. Dus vaak met andere collega's ga ik tussen mijn werk door surfen! Om 13 uur start ik s'middags weer tot 17 uur. Prima tijden! Ik werk in totaal 6 dagen per week 6 uurtjes.
Ik slaap hierin een bus die is omgetoverd tot slaapplekken voor 10 personen ongeveer. (zie foto) In eerste instantie dacht ik, hoe ga ik hier fatsoenlijk in slapen, maaar het gaat gelukkig allemaal goed.
Tijdsverschil met NL is nu btw 8 uurtjes ipv 10 uur.

De planning is om hier tot eind april te blijven, momenteel ben ik een beetje aan het rondkijken op het internet naar een au pair job! Dit wil ik graag voor een tijdje doen omdat over het algemeen de Australische mensen zo ontzettend vriendelijk zijn en verder ben ik erg benieuwd op welke manier zij door het leven gaan in vergelijking met Nl. Daarnaast verdiend het goed en slaap je bij de mensen in huis dus geen kosten.
Wanneer ik exact wil beginnen weet ik niet, hangt ook een beetje van de familie af waar ik terecht kom maar ik denk dat ik de maand mei nog weer ga reizen en hierna weer begin met werken voor zo'n 3/4 maanden.

Ik hou jullie op de hoogte! Liefs uit het geweldig mooie Australiaaaa

1. Ellis:
    13 april 2016
    Gaaf Lotte, het kriebelt aan alle kanten bij mij haha...heel veel plezier
  2. Wiep wieling:
    13 april 2016
    We zijn jaloers op je, wat een geweldige ervaring en het mooie is, dat je er met volle teugen van geniet. Prachtige foto's die je gemaakt hebt, krijgen we een goed zicht op de prachtige plek waar je nu bent. Veel plezier liefs Oma en opa.
  3. Rita Robers:
    Leuk om jouw verhaal te lezen. Fijn dat je zo geniet. Liefs Rita
  4. Carlijne FLeer:
    Heyy Lottie,
    Leukkk, ook reislogger!!!
    Ik heb net mijn eigen auto gekocht en kan as. Maandag waarschijnlijk beginnen bij een appel farm. Half mei wil ik de Great Ocean gaan doen, ik stuur je dan wel een berichtje over hoe en wat. Als je niet aan t werk bent kun je me altijd joinen :) Cheers!